איך מתמודדות הקהילות היהודיות בעולם עם גל המסתננים?

    דוד לזר | צילום: אלי איטקין No Comments on איך מתמודדות הקהילות היהודיות בעולם עם גל המסתננים?
    17:44
    01.05.24
    איתי גדסי No Comments on המבקר דורש מנתניהו והרמטכ"ל: לשתף פעולה עם הבדיקה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עתיד הקהילות היהודיות באירופה על רקע ההגירה ההמונית של פליטים לאירופה: במלון 'רואיל אולימפיק' שבאתונה נפתח אתמול (שלישי) כינוס הוועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה', שבה עסקו בין היתר בגל הפליטים שהגיע לאירופה מסוריה, ועל עתיד הקהילות היהודיות מול האנטישמיות הגואה.

    קודם לכן, נפגשו הרבנים עם נשיא יון, פרוקופיס פבלופולוס שהתחייס לממצאי סקר שפורסם ולפיו 67% מאזרחי יוון הנם בעלי דעות אנטישמיות. פבלופולוס אמר כי הוא רואה בחומרה רבה את הממצאים וכי יפעל באמצעות שר החינוך והדתות להחדרת חומר חינוכי לתלמידים. לבקשתו של הגר"פ גולדשמידט אמר הנשיא כי יתמוך באבטחת מוסדות היהודיים ע"י שירותי הביטחון של המדינה כפי שעושה ממשלת צרפת.

    Athens-10-11-01_00233-s

    נשיא הועידה, הגר"פ גולדשמידט העלה לדיון ראשונה את עתיד הקהילות הקטנות ביבשת והדרכים להתמודדות עם מגמת ההצטמקות של הקהילות הקטנות. הועדה הקימה גוף שיעסוק בתוכניות ובמימומן. הוא דיווח לועדה על הליכי החקיקה המתקדמים בנושא העגונות והטיפול בסרבני גיטין המוצאים מקלט בישראל. הגר"פ גולדשמידט שיבח את שרת המשפטים, איילת שקד שהצהירה כי תעשה כל שביכולתה להקל על סבלם וכי "לא נסכים שישראל תהפוך למקלט לסרבני בתי הדין באירופה". הצעת החוק בעניין שגובשה ע"י הרבנות הראשית לישראל ו'ועידת רבני אירופה' נדונה השבוע בועדת שרים לחקיקה הממתינה כעת לחו"ד ממשרד החוץ שיתן את דעתו האם אין הסנקציות שבחוק נוגדות הסכמים בינלאומיים שישראל חתומה עליהם.

    Athens-10-11-02_00340

    יצוין, כי הכינוס באתונה מתקיים על רקע יוזמות חקיקה שונות נגד מצוות הדת ותחושת אי וודאות ברחבי הקהילות היהודיות באירופה בנושאים חשובים ביותר ובהם; הקמפיין הנמשך תוך הבעת אנטישמיות גלויה נגד שחיטה יהודית בכמה ממדינות אירופה ובמיוחד בהולנד, פולין ודנמרק. הפעילות נגד ברית מילה בנורבגיה. ועוד.



    0 תגובות